23948sdkhjf

SØFART TEMA: Røgrensning og alternativ bunker

Røgrensning og alternativ bunker

Bilproducent vil bruge vinddrevne ro/ro-skibe

To 136 meter lange ro/ro-skibe med sejl skal være med til at sænke CO2-aftrykket fra fragt af Renaults biler

Norge vil forbyde scrubber i fjorde

Ny rapport: Ingen klimagevinst ved LNG

USA vil have prøve-fase for svovlkrav

Stena Bulk bestiller scrubbere til 15 skibe

Shell bag første skib-til-skib LNG-bunkring i Rotterdam

'Samskip Endeavour’ sejlede på brugt madolie

Mærsk åbner op for scrubbere

Trods tidligere aversion imod scrubbere som løsningen på de kommende svovlkrav vil Mærsk nu bestille et ukendt antal røgrensere

DFDS bruger 300 millioner på scrubbere hos ME Production

Med en ordre på 300 mio. kroner vil DFDS forsynes 12 skibe på Middelhavet med scrubbere fra danske ME Production.

IMO-krav til svovl presser pris på flybrændstof

Imens stadigt flere rederier melder ud, at de satser på lavsvovlsholdigt brændstof efter 2020, begynder flyselskaber at sikre leverancen af jetfuel

2020-regler kan koste Maersk Line 12 milliarder

MAN skal sætte LNG på Middelhavs-færger

25 pct. af ordrebogen bliver med scrubber

Hamborg tilbyder landstrøm fra LNG til containerskibe

Se verdens første LNG-krydstogtskib blive søsat

Norge tester drone i kamp mod svovl

Skangas forsyner første skib med biogas i Gøteborg

For første gang nogensinde har Skangas forsynet et skib med LBG. Det skete i Gøteborg, og 'Fure Vinga' var modtager.

Stena Line vil nedbringe forbrug med kunstig intelligens

Leverandører: Dobbelt så mange LNG bunker-fartøjer i 2020

Total planlægger ny LNG-terminal i Oman

Wärtsilä valgt til ny LNG-bugserbåd

Spansk leverandør skal bygge LNG-tanke til 22.000 TEU-nybygning

Unik elfærge kontraheret i Norge

Der bliver tale om den første eldrevne enkeltskrogede pendulfærge i aluminium, når det norske rederi Norleds seneste nybygning står færdig i 2019.

Danske Maritime: IMO-aftale er alt for uambitiøs

Målet om at halvere shippings CO2-udledning i 2050 kræver ikke andet end den teknologi, vi allerede kender i dag. Det er ikke særlig ambitiøst, lyder det fra Danske Maritimes underdirektør Michael Prehn.

Nu bruger Viking Line vindkraft på Østersø-færge

Video. Udstyret med en 24 meter høj rotor er vinden nu med til at sikre fremdrift for Viking Grace.

Plus

Danske Rederier: Nyt brændstof er eneste vej til IMO-mål

Havne-fond satser på batteriteknologi

LNG-terminal rykker nærmere Skagen Havn

Plus

Sundbussen 'Pernille' får topmoderne udstyr

Plus

Modulære metanoldrevne brændselsceller på vej ud i elektriske skibsmaskinerier

Plus

Selvstændige brændselscelle-units skal placeres i hver brandzone

Yara reducerer problemet med modtryk i scrubbere

Plus

Strategisk planlægning afløser teknisk fokus frem mod 2020-svovlgrænser

Plus

Størrelsesminimering og energieffektivitet driver udviklingen af scrubbere

Send til en kollega

0.204