Kongsberg Maritime har sammen med værftet Myklebust Verft indgået en kontrakt på omfattende miljøopgraderinger af foreløbig tre af de syv kystpassagerskibe, Hurtigruten skal anvende i den nye kontrakt med den norske stat på besejlingen af strækningen Bergen – Kirkenes, som trådte i kraft ved årsskiftet.
Læs også: Nul-emission i norske fjorde skabe...
Kæmpe miljøopgradering af næsten 30 år gamle hurtigruteskibe går i gang
Hvert skib får store batteripakker og helt nyt hovedmaskineri. Kongsberg Maritime har foreløbigt fået kontrakten på tre af i alt syv kystpassagerskibe fra Hurtigruten
Den tyskbyggede 'Richard With' fra 1993 bliver det første af Hurtigrutens skibe, der skal miljøopgraderes i et samarbejde mellem Kongsberg Maritime og det norske værft Myklebust Verft. Foto: Hurtigruten
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer