Ålandske Viking Line og den finske motor- og teknologi-koncern Wärtsilä løfter nu noget af sløret for teknologien om bord på Viking Lines kommende 222 meter lange cruise-færge, der som den første af sin slags, lige nu er under bygning i Kina.
’Viking Glory’, som cruise-færgen navngives i 2021 ved den forventede levering, bliver ifølge de to parter...
Waste Cold Recovery-system på ny cruise-færge
Viking Lines banebrydende nye cruise-færge udnytter kulde-energien fra LNG’en
At dømme efter denne ny-publicerede visualisering af ’Viking Glory’, så er Viking Line gået bort af at ville anvende Flettner-rotorer som en del af fremdriften. Systemet testes lige nu på en anden af rederiets færger, hvorfra de foreløbige erfaringer antyder, at Flettner-rotorer ikke egner sig til den megen indenskærs-sejlads med mange kursskift, som kendetegner Viking Lines ruter mellem Stockholm og Finland. Illustration: Wärtsilä
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer