Statsejede rederier i Kina, Taiwan og Sydkorea udvider deres flåder.
Og det betyder ikke så meget for Cosco, Evergreen og HMM, om de har overskud - for det handler om forsyningslinjer og national stolthed. Det er den konkurrence, Mærsk er oppe imod.
Sådan lyder det fra Lars Jensen, CEO i SeaIntelligence Consulting. Han peger som sine kolleger i...
Mærsk slås mod øget statsstøtte
Asiaterne opgraderer deres statsejede containerflåder, og flere års appetit på megaskibe giver overkapacitet i markedet. Det kommer Mærsk til at slås med i en årrække, men alligevel er en bedring på vej, forlyder det. Ordrebogen er nemlig historisk lav
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer