23948sdkhjf

Singapore forbyder brug af åbne scrubbere

| Af Johannes Hartkopf-Mikkelsen | Tip redaktionen om en historie

Skibe, der kalder Singapore med åbne scrubbere, må skifte over til lavsvovlsholdigt brændstof i stedet

Når IMO's globale svovlkrav træder i kraft ved indgangen til 2020, træder et forbud mod at bruge åbne scrubbere i kraft i Singapore.

Det skriver Ship and Bunker.

- For at beskytte havmiljøet og sikre, at havnens vand er rent, vil udledningen af vaskevand fra åbne scrubbere i Singapore Havns vande blive forbudt, siger Andrew Tan, direktør for Maritime and Port Authority of Singapore ifølge mediet. 

Han fortæller, at havnen vil stille faciliteter til rådighed, så skibe kan komme af med restmateriale fra lukkede scrubbere, der ikke udleder den opsamlede svovl i havvandet. 

Skibe med hybrid-scrubbere vil dermed blive pålagt af bruge den lukkede cyklus, når de kalder Singapore. Og skibe med permanent åbne scrubbere, der bruger havvand til at vaske svovl ud af udstødningen, bliver nødt til at skifte over på et brændstof, der lever op til IMO's kommende krav om maksimalt 0,5 pct. svovl.

Læs også: "Det er svært at snakke om krise i Singapore"

Forbuddet kommer efter, at skeptikere som blandt andre VLCC-rederiet Euronavs CEO Paddy Rogers har afvist scrubbere. Blandt andet på grund af de uafklarede miljømæssige effekter og den deraf følgende usikkerhed om, hvorvidt lokale myndigheder kan finde på at regulere brugen af scrubbere.

Salget af scrubbere er steget markant i løbet af året. Ifølge DNV GL har 1.850 fartøjer nu enten installeret scrubbere eller bekræftede ordrer på installation.  

Læs mere: VLCC-kæmpe: Derfor er scrubbere ikke løsningen

Læs mere: Torm går sammen med ME Production i Kina

Mere om: scrubber | singapore
Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Fayard: Støtte til Søby Havn er ulovlig

Afgørelse: Boreriggene i Frederikshavn er lovlige

Plus

Københavns mæglere erobrer tørlastmarked

Tørlastbrokerne i København udgør nu en af de største hubs i Europa, og indflydelsen stiger. Maersk Brokers opkøb af Wonsild Dry skal ses i det lys

'Ellen' har fået sine sidste batterier

Samtlige 840 batterier er nu installeret i elfærgen 'Ellen'

Walney – the world’s largest offshore wind farm

Plus

Store danske mæglere spiser de små

Nyhedsbrev

Online Avis Arkiv
Plus

Maritime virksomheder får hjælp til at styre gennem regeljunglen

Iværksætter har fået støtte fra Den Danske Maritime Fond til et nyt projekt, der skal hjælpe maritime virksomheder med at leve op til regler og krav

Næste Global Maritime Forum bliver i Singapore

SDK Shipping flytter ud på Østhavnen i Aalborg

Se animation af 'Helge Ingstad'-kollision

Plus

United Heavy satser på Nordøstpassagen

Det Lars Rolner-ejede projektlastrederi United Heavy Lift er et af de rederier, der bruger Nordøstpassagen fra Asien til Europa. Og rederiet mærker en markant øget efterspørgsel, siden varerne kan komme hurtigere frem end via Suez-kanalen

Plus

"Det blå erhverv skal stadig være sexet"

Tommy Thomsen overtager efter årsskiftet roret som chef for Lauritzen Fonden. Den erfarne shippingmand peger på digitalisering og opgaven med at tiltrække flere unge til det maritime erhverv som nogle af de største udfordringer for branchen

Endelig et godstog igennem Esbjerg Havn

Australien overvejer scrubber-forbud

Hærværk indstiller færgen 'Bitten Clausen'

ABB: Autonomi betyder ikke ubemandet

Maersk Broker overtager Wonsild Dry

Plus

Ny piratstrategi: Pirateri skal håndteres gennem internationale samarbejder

Dansk indsats mod maritim kriminalitet fokuserer på to regioner og bygger på deltagelse i internationale fora. Flere aspekter burde have været med, hvis man havde set den maritime kriminalitet i et bredere perspektiv, mener ekspert.

Mærsk ved at vågne fra digital drøm med IBM

Plus

SØFART TEMA: ’Fremtidens sømand’
Svendborg Søfartsskole får ny uddannelse

Uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers har givet grønt lys for, at det fra næste år bliver muligt at fortsætte uddannelsen fra ubefaren til befaren skibsassistent i Svendborg

Plus

Tre kaptajner modtager fornem hæder

200 hjemløse holdt julefrokost på Oslo-båden

Mærsks kreditvurdering lider under handelskrig

DFDS køber jord og hyrer toldere forud for Brexit-afstemning

EU godkender tre ophugningsværfter uden for EU

Plus

DEBAT: Grænseløst sammenhold nødvendigt

Maersk Supply henter ny CFO hos Svitzer

Esbjerg lægger hus til MSSM 2019

Glæde på Lindø over MHI-Vestas udvidelsen

Ny formand for Samsø Linien

Plus

KRONIK: Hvis du ikke sidder med ved bordet, ender du på menuen

Camps giver kendskab til den maritime industri

Michael Krabbe ny CFO i Bunker Holding

Plus

Mød skibsmæglernes ankermand

Danske havne tæt på de mest effektive i verden

Plus

Havneudvidelse har givet aktivitetsboom ved Vesterhavet

Plus

Danske Rederier: Forskellige strategier skal opfylde svovlkrav

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Vi fejrer Hans Lauridsens 20+ års jubilæum

NCC Civil Egineering holder styr på certifikater, løfteudstyr og omkostninger med EasyCert

Process Engineering donerer igen i år penge til velgørende formål

Nyt VETEC dynamometer hos Carl Stahl A/S

JOFRA takker for et stærkt år

Det er ikke hver dag vi sælger en løfteklo som denne til en kunde →

Svingnings- og Chokdæmpere fra WILLBRANDT Gummiteknik

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S!

HF udvider vores Sales Support/Purchase

Technoflex ønsker alle en glædelig Jul samt Godt nytår

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S!

Gasudslip i maskinrummet !

Ny energiledelsesuddannelse - med certifikatmulighed

Tyverisikret cykelparkering

Så kaster vi los med butterflyventilen GEMÜ 480 Victoria

PALFINGER MARINE - din globale service partner

Ultrastærk elektrisk døråbner ECS 2100

Smart Automation - Nyt domicil

25 år med GEMÜ-flervejs-ventilblokke

Monteringstape velegnet til hybridbindinger

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S!

Nyt højdynamisk servosystem fra Siemens

Lad os opfylde dine juleønsker

Spar penge på bortskaffelse af INDUSTRISPILDEVAND

Vedligeholdelse skal prioriteres højt

Send til en kollega

0.327