At installere 57 tons batterier på taget af en konventionel dieselfærge - og få dem til at fungere - var den lette del af opgaven. I hvert fald sammenlignet med de problemer, som den maritime verdens hidtil mest ambitiøse batteriprojekt blev ramt af senere.
- Man kan vel nærmest forestille sig, hvor ekstremt mange kabler, der skal trækkes, når m...
Chefkaptajn i rutefart med 57 tons batterier på taget
På en enkelt tur mellem Helsingør og Helsingborg bruger ’Tycho Brahe’ den samme mængde el som et parcelhus bruger på en måned - chefkaptajn Jørgen Damgaard Hansen er manden, der har fået verdens største batteridrevne færger ud at sejle
5
Billeder
Chefkaptajn Jørgen Damgaard Hansen, ForSea, har arbejdet tæt sammen med ABB om at gøre verdens største batteridrevne passagerfærge til virkelighed. Foto: Nicolai Østergaard
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer