Her er næste hovedpunkt på MEPC-agendaen
MILJØ: Dansk ekspert vil have CO2-aftrykket fra kilde til tank for de alternative brændstoffer til skibsfarten med på IMOs kommende miljødagsorden. Og så freder han dieselmotoren - både i land og til søs
Mens det lykkedes IMO at sikre en effektiv håndhævelse af 2020-kravet om en global 0,5 pct. svovlgrænse i skibsbunker med vedtagelsen af den såkaldte ”Carriage Ban” på MEPC 73 (det 73. møde i Marine Environment Protection Committee), som fandt sted i London forrige uge, så støbes kuglerne allerede nu til de næste skridt mod en grønnere skibsfart, g...
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer