Ny tonnage til Lars Rolners United Heavy Lift

| Af Johannes Hartkopf-Mikkelsen | Tip redaktionen om en historie

Med en deck carrier-nybygning på 26.000 t.dv. i flåden er Lars Rolners United Heavy Lift klar til nye markeder.

Der er kommet ny tonnage i flåden hos det Hamborg-baserede heavy lift-rederi United Heavy Lift, som er ejet af den danske shipping-personlighed Lars Rolner.

Læs også: Trods milliardtab: Stadil holder fast i shipping

Det drejer sig om den nybyggede deck carrier 'MV Zhi Xian Zhi Xing' på 26.000 t.dv., som er kommet i kommerciel management.

Fartøjet har et rent dækareal på 6020 kvm, som gør det velegnet til at tage store moduler. Udstyret med DP2-teknologi til positionering bejler skibet til kunder i offshoresegmentet, men United Heavy Lift vil pt. ikke sige mere om skibets fremtidige opgaver, end at første job bliver relateret til raffinaderi-sektoren. 

Senere på året bliver et søsterskib til 'Zhi Xian Zhi Xing' leveret, som også kommer i kommerciel management hos United. 

Får adgang til semisub

I en pressemeddelelse oplyser United Heavy Lift desuden, at rederiet har fået agentur for GS Pango International. Det har givet adgang til GS Pangos flåde af fire moderne semi sub-fartøjer på mellem 26.000 t.dv. og 50.000 t.dv

Læs også: Galleri: På arbejde med United Heavy Lift

United Heavy Lift blev grundlagt i 2015. Siden da er det lykkedes at hive en lukrativ aftale med Vestas i land, som sikrer projektlastrederiet transporten af samtlige af de store V164-naceller, -vinger og -bundtårne fra Vestas' fabrikker i ved Nakskov, Esbjerg og Lindø. 

Kontrakten indebærer en løsning til fastsurring af de store elementer, som United selv har udviklet.

- De tekniske løsninger betyder, at skibet kan afsejle ca. 30 minutter efter, den sidste komponent er blevet lastet. Vi har udviklet surringskonceptet for at kunne optimere processen om bord på et projektlastskib. Vi vil gerne bryste os af at være innovative på et højt ingeniørfagligt niveau. Det nye koncept betyder en væsentlig besparelse på den tid skibet bruger i havnene og dermed resulterer det i en økonomisk gevinst for vore kunder, har grundlægger Lars Rolner tidligere fortalt til Søfart. 

Læs mere: Shipping-rigmand scorer jackpot på kæmpevindmøller



Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online


Skriv kommentar
Forsiden lige nu

Dansk-Fransk elskede alt, hvad der kunne flyde

Rederiet Dansk-Fransk var i 1960 det femtestørste rederi i Danmark, og havde i 1970 flere skibe end Torm og Norden tilsammen - her havde man appetit på alt, hvad der kunne flyde og fik sin storhedstid i linjefarten til Vestafrika

Nu sejler MSC fra Skagen

I weekenden anløb det første containerskib Skagen Havn på en ny, fast containerrute fra Maersk Lines alliancepartner MSC

Sådan vil eksperter rejse væltet flydedok

Operationen kan tage flere dage, lyder meldingen fra Hirtshals Yard

Plus

Bunker Holding tæt på tronen

INTERVIEW: Mens andre i bunkerbranchen må skære ned, oplever Middelfart-virksomheden fremgang og er nu snublende tæt på at erobre førertrøjen blandt konkurrenterne på verdensmarkedet. Men selv om opkøb og ekspansion er på dagsordenen, er det at være størst ikke hovedprioriteten for Bunker Holdings topchef, Keld R. Demant

General cargo-skib på grund i Lillebælt

Nyhedsbrev

Plus

Ekstrem kaj-konstruktion bringer Lindø i europæisk superliga

Med anlæggelsen af et kajanlæg, der kan tåle et tryk på 40 tons pr. kvadratmeter er Lindø Port of Odense på vej helt ud i ekstremerne for at være i stand til at afskibe fremtidens gigantiske offshore-vindmøller

Online Avis Arkiv

Håb for containerrater efter lille fald

Celcius bestiller LNG-nybygninger med bobler

Plus

Krise og skandaler har åbnet bunkerbranchen

Plus

Nye svovlregler vil skille bunkerfår fra -bukke

De nye 2020-regler vil medføre øget kreditrisiko i bunkerbranchen, og det kan presse især mindre bunkerselskaber ud af branchen, vurderer Bunker Holdings topchef

DFDS forlænger nyerhvervet ro/ro-skib

SHORTSEA: Tredje skib fra U.N. Ro-Ro skal kunne måle sig med fire af sine halv-rederi-søstre på Nordsøen

Plus

Dansk motorgigant har vokseværk - vil bygge gigantisk totakter i Sydhavnen

MAN energy solutions på vej med stor udvidelse i Københavns Sydhavn, hvor ny totakter skal teste fremtidens grønnere skibsmotorteknologier

Endnu et Kosan-skib til DIS

Ex-danskbaseret operatør reducerer flåden

OFFSHORE: Den canadiske stat køber Viking Supply Ships tre isbrydende ankerhåndteringsfartøer

Se billeder af skader fra beskidt bunker

Brancheorganisationen Intertanko udtrykker fortvivlelse over, at ingen myndigheder lader til at gøre noget ved problemet med beskidt bunker.

Plus

Torm-CEO: VLCC'ere kannibaliserer markedet

Analytikere: Svært at få god pris for Maersk Drilling

Mærsk vil sende boreforretning på børsen

Maersk Drilling skal noteres på fondsbørsen i København i løbet af 2019.

Flydedok i Hirtshals er væltet om på siden

Der er et skib inde i den 82 meter lange flydedok

Mærsk storsælger men taber på containere

Omsætningen i Hamburg Süd slår nu for alvor igennem i Mærsks regnskab for første halvår, hvor indtjeningen på containere dog er tynget af højere bunkerpriser.

J. Lauritzen båret frem af både gas og tørlast

I modsætning til sidste år er J. Lauritzen i 2018 kommet ud af andet kvartal med et positivt driftsresultat.

Sådan klarede resten af Mærsk andet kvartal

Plus

”Jeg er selvfølgelig ærgerlig over, at vi har et elendigt tankmarked”

Trods sidste uges nedjustering ser Nordens topchef Jan Rindbo lyspunkter, både i tank og tørlast

To døde efter VLCC-eksplosion

Ørsted tjener 3,9 milliarder i første halvår

Kinesisk rederi udsat for cyberangreb

Vækst stagnerer for Mærsk-konkurrent

Kina køber massivt op af europæiske havne

Mærsk Line tilbage i varmen i Nigeria

Kostbar dansk uddannelse af litauiske søofficerer i Litauen var spildt

Sommertravlhed på havne: Rekordmange lystsejlere får bøde

Nyt maritimt topmøde i København

Plus

Funktionel belægning i 100 år

Træ og asfalt rykker ind på Horsens Havn

Dansker modtager IMO's International Maritime Prize

Ny bestyrelse i Erria

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Ny svingkran til værkstedet, produktionen eller et helt tredje sted?

Ajos køber bil til hurtig udrykning

Roxtec sikrer bedre totaløkonomi uden overraskelser

Electro Care ApS - Afbalancering

Miljø venlig blæsemiddel

Technoflex hvem er vi?

Spændende gå-hjem-møde om lav produktivitet i byggeriet d. 23/8 hos IDA København

Temadag om indeklima og sundhed

Se vores nye hjemmeside Saybolt Danmark A/S

Det Ny Fluidware App

Electro Care ApS - Pumpeeftersyn - Serviceaftale

Spændende talere på BIM Forum 2018 d. 20/9 i København

Buhl & Bønsøe på Automatik 2018

Vi har leveret løftegrejet til det seneste indkøb fra Maximus Kran- & Specialtransport

Ny serie af termiske kameraer fra Fluke lagerføres nu hos RS Components

Trådløs håndholdt HMI – Pendant / Teach box

Kreative og innovative løsninger

Easylog NFC temperaturlogger

Ny brochure på gaden! Renewables & engineering

Indeklimaets Temadag 2018

Har du set Davit-kranerne fra amerikanske Thern?

Electro Care ApS - Pumpeservice & reparation

Lad os foretage din prøvelastning med vores Waterbags

Nyt kompensator katalog fra WILLBRANDT Gummiteknik

Ønsker du stor brudstyrke for glas? Så leverer vi Hærdet glas

Send til en kollega

0.213