23948sdkhjf

Scandlines transporterer stadigt flere lastbiler

| Af redaktionen/SLH | Tip redaktionen om en historie

Stadigt flere fragtkunder vælger at benytte sig af Scandlines’ transportservice på rederiets to ruter Gedser-Rostock og Rødby-Puttgarden mellem Skandinavien og det europæiske fastland.

I de første fire måneder af 2018 steg antallet af fragtenheder på Gedser-Rostock således 10,8 pct. og 9,3 pct. på Rødby-Puttgarden i forhold til samme periode i 2017. Det skriver Scandlines i en pressemeddelelse.

Kunderne har dermed taget rigtig godt imod den øgede kapacitet på rederiets ruter. I 2016 indsatte Scandlines to nye hybridfærger på Gedser-Rostock. Med plads til 96 lastbiler på to vogndæk er fragtkapaciteten på ruten blevet betydeligt forøget og ventetiden dermed reduceret.

Indsættelsen af de to nye hybridfærger på Gedser-Rostock gav Scandlines mulighed for at indsætte ’Kronprins Frederik’, der hidtil havde betjent ruten Gedser-Rostock, som fragtfærge på Rødby-Puttgarden ud over de fire passagerfærger, der sejler i halvtimedrift fra begge havne, og ’Holger Danske’, der sejler med særligt gods, herunder levende dyr.

’Kronprins Frederik’ har en kapacitet på 40 fragtenheden og sejler op til fem hverdage om ugen. En stor del af fragtkunderne benytter overfartstiden på 45 minutter til at holde den lovpligtige pause efter 4,5 timers kørsel. Vel ankommet til Tyskland kan lastbilchaufførerne således straks fortsætte kørslen sydpå og samtidig overholde køre-/hviletidsbestemmelserne.

- Vi glæder os over at konstatere, at de seneste års millioninvesteringer i grønne initiativer, nye skibe og opgradering af havnene har kunnet betale sig. Kunderne sætter pris på den effektive og pålidelige transportservice, Scandlines tilbyder,” siger Anette Ustrup Svendsen, Head of Corporate Communications hos Scandlines.

Kilde: Scandlines

Mere om: Scandlines
Hold dig opdateret med Søfart
Er du abonnent? Bliv abonnent

Med et abonnement får du ubegrænset adgang til online avisen. Læs avisen online

Kommentarer (0)
Forsiden lige nu

Nyt mega-ro/ro-skib på prøvetur

Første foto af DFDS' nye generation af ro/ro-skibe til søs

Behov for flere søfolk i 2040 trods autonome skibe

DSV byder 26,5 milliarder kroner for konkurrent

England et skridt nærmere hårdt Brexit

1

Svensk projekt skal bekæmpe krænkelser til søs

#MeeToo-bølgen har ramt søfarten i Sverige, hvor opråbet #lättaankar fra 1150 kvindelige søfolk har givet genlyd i branchen. Nu vil forskere kortlægge metoder og strategier, der kan mindske risikoen for krænkelser til søs

Nyhedsbrev

IMO-chef åbner konference på 'Pearl Seaways'

Online Avis Arkiv
Plus

Så hurtigt kan man lukke en 175 år gammel erhvervshavn

Byrådsmedlemmet, der som den eneste stemte imod, kritiserer processen bag lukningen af Kolding Havn og kalder den forhastet

Plus

Eksperter undrer sig over hurtig havnelukning

Koldings borgmester: Havnens virksomheder holder ikke byen oppe

Plus

"2019 bliver et episk tankår"

2020-svovlkravene ændrer gamet i produkttank

Plus

Hvilke tank-tradelanes rykker i 2019?

'Maersk Honam' til Sydkorea på heavy lift-skib

Plus

Handelsflåden viser muskler - Danmark er verdens hurtigst voksende flagstat

Maersk Line, Nordic Tankers og Navigare Capital er blandt de rederier, som var mest ivrige med at flage ind til Dannebrog i 2018

Yderligere to bugserskibe på vej til 'Yantian Express'

Hans Jensen Lubricators udnævner CCO

Esvagt med til redningsaktion i Grådyb

VIDEO: 400.000 m2 havneudvidelse i fuld gang på Lindø

Esvagt forlænger samarbejde med oliegigant

Topchef-exit: Ejner Bonderup stopper hos XO Shipping

Tørlastrederiet XO Shipping mister topchefen – hans arbejdsopgaver vil blive dækket af interne kræfter

Plus

Lodsbåde bliver ny fartøjsklasse i Marinehjemmeværnet

Tre af Danpilots udfasede lodsbåde ombygges til MIF-M-fartøjer som pilotprojekt frem mod flådefornyelse i Marinehjemmeværnet

Svendborg Uddybning ændrer navn

Plus

"DIS er ekstraomkostningen værd"

For første gang siden 2003 har Lauritzen Kosan omflaget til Dannebrog

Tidligere Smit-direktør om 'MSC Zoe': Vind burde ikke være problem

Aflysninger holde rater i ro op til kinesisk nytår

Tidligere hoteldirektør på plads hos DFDS

40 år hos C.C. Jensen

Plus

Orskov-familie hiver 9 mio. kr. ud i udbytte

Maersk Drilling får ny næstformand

Aalborg Havn får ny driftschef

Ny direktør i Uni-Tankers

Plus

Fra hippie i Troense til chef for Georg Stage

Julemirakel eller vintermarked?

Ny direktør fundet til Esbjerg Havn

Plus

Tre kaptajner modtager fornem hæder

Torm mister sin CFO

Mærsk-spidser blandt verdens mest indflydelsesrige i shipping

Se alle Medlemmernes egne nyheder

Undgå brand i maskinrummet!

Vores tekniske afdeling er specialister i at designe og fremstille løfteudstyr

Technoflex Afbalancering

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S

LinkedIn, Twitter, Facebook og Instagram.

Endnu en nyhed i vores produktsortiment hos Carl Stahl A/S: Dynamometer med bluetooth forbindelse

Specialfremstilling af gummi/metal bøsninger

Spidex kobling

JUMO Vibrotemp

Hvordan kan de stigende krav til emissioner fra skibsfarten imødegås?

West Diesel leverer akut et generatoranlæg

Tid til nyt arbejdstøj?

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S

De nye Roxtec tætningskit gør det nemmere at installere Roxtec kabel- og rørgennemføringer

Åbent hus HF-søfart

Sædbank og sikkerhed

Hvad er stærkest: en bulldozer eller en gummiged?

Mullion SOLAS brandmandsudrustning sammen med MariTeam.

Nyt ansigt ved Process Engineering A/S!

Installationsvirksomheden Elinco vælger Roxtec tætningsløsninger af flere årsager

Torsdag den 31. januar: Kom til Festival for selvstændige helt gratis

Electro Care ApS etablerer slagkraftig afdeling i Jylland i samarbejde med ...

Vores Lifting KnowHow sikrer dig den bedst mulige service og tekniske suppo...

Electro Care ApS etablerer slagkraftig afdeling i Jylland i samarbejde med ...

Kompatibilitet imellem hardware og software fra Siemens

Send til en kollega

0.154