23948sdkhjf

Nyt magasin til Søfart-abonnenter i 2013

Søfart lancerer nybygningsmagasin til februar. Nye redaktionelle temaer skal styrke avisen i 2013. Bedre E-avis på vej på soefart.dk.
Søfarts abonnenter kan godt begynde at glæde sig. Redaktionen er netop nu i gang med at udvikle og producere et helt nyt årsmagasin, der beskriver alle danskrelaterede nybygninger gennem 2012.
 
Vi kalder magasinet for built., og dermed sender vi et nyt, internationalt signal. Vi har en forventning om, at et highend-magasin på engelsk har stor interesse i markedet, både redaktionelt og kommercielt. Magasinet skal være med til at profilere danske værfter, rederier, underleverandører og dansk skibsdesign på det internationale marked.
 
Vi samler op på de mange artikler, der har været bragt i Søfart i løbet af året og udbygger magasinet med helt nyt baggrundsmateriale, interviews og generalarrangementer på en lang række af de profilerede skibe.
 
Vi vælger at producere magasinet på højkvalitetspapir, fordi det giver os en unik mulighed for at præsentere billeder af de flotte skibe på en helt anden måde, end vi er i stand til på avispapir. På den måde får læseren den helt store oplevelse af at se skibene blive præsenteret på den bedst mulige måde i højeste trykkvalitet. Magasinet bliver leveret gratis til vores abonnenter, men kan også købes gennem Søfart til 350 kr.
I det hele taget gennemgår Søfart en gennemgribende udvikling i disse år. Vi tror fortsat på, at de maritime læsere har et behov for hver fredag at komme bag om nyhederne, og vi arbejder hele tiden på at forbedre produktet. Vi har øget både det redaktionelle område og annonceporteføljen, så standardudgaven af Søfart i dag er på 20 sider mod 16 for bare få måneder siden.
 
Bedre E-avis
Samtidig vil vi gerne have vores abonnenter til at udnytte de digitale muligheder. Vi har oplevet en massiv fremgang på den daglige nyhedsopdatering på soefart.dk, og i begyndelsen af 2013 vil vi lancere en ny platform, så man kan læse vores E-avis i en langt bedre kvalitet end hidtil.
 
Nye temaer
Et af Søfarts varemærker vil stadig være redaktionelle temaer, som i særsektioner udkommer otte gange i det nye år. Vi oplever en øget efterspørgsel efter baggrundsstof om både regionale, nationale og internationale markedstendenser, og det spor vil vi følge i det nye år.
 
Søfart skal overleve på kvalitetsjournalistik, og vi vil med temasektionerne forsøge at komme bag om nyhedsstrømmen og give vores læsere indsigt og ordentlig information.
 
Temaserien begynder allerede den 25. januar, hvor vi sætter fokus på det maritime erhvervsmiljø i Nordjylland. Den Nordjyske Maritime Klynge er inde i en spændende udvikling med bl.a. erhvervssamarbejde på tværs i regionen, kig bare på offshorebranchen og de muligheder, der ligger i samarbejde med nordmændene.
 
I februar kigger vi intensivt på Aarhus Havn – et af de mest ekspanderende maritime erhvervsområder i hele Skandinavien netop nu.
 
I marts følger et spændende tema om skibsreparation og vedligehold, og i april kigger vi på et andet utroligt spændende maritimt erhvervsmiljø i den sydvestjyske region med udgangspunkt i Esbjerg, hvor der foregår en masse spændende aktiviteter med internationalt perspektiv.
 
Inden sommerferien kaster vi os over uddannelsesområdet i maj og tematiserer bl.a. de mange rekrutteringsudfordringer, der er i den maritime branche.
 
Fakta - Annoncering i built.
  • built. - Danish Newbuilding Annual
  • Udkommer på engelsk
  • Book en annonce allerede nu
  • For annoncering - kontakt marketing- og annoncekonsulent Esben Møller på 
  • em@soefart.dk 86205899 eller 30335557
 
 
Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.093