I februar 2015 bliver det gedens år i Kina. Sidste gang kineserne gik ind i gedens år, startede seks år med fuld skrue på bulkskibene, men den sammenhæng er noget nær det eneste tegn på bedre tider i et tørlastmarked ikke set værre siden shippingkrisen i 80'erne.
For der er vitterligt ikke noget godt at sige om fragtmarkedet i dag, i går eller den...
Gedens år er rednings-planken for et druknende tørlastmarked
TØRLAST: Ingen kan finde noget godt at sige om det nuværende tørlastmarked, ud over at det måske har været værre før. Eneste grund til optimismen skal findes i tal og kalendergymnastik.
Få adgang til hele artiklen
- nemt og hurtigt
Prøveabonnement
Opret prøveabonnement
Opret nu
- Ingen kortoplysninger
- Ingen binding
Køb abonnement
Vælg mellem vores abonnementer til Søfart, og find det, der passer dig og/eller dit firma
Se abonnementer